Ce KLIK Ce KLIK ! :)

Monday, January 2, 2012

Visit PERAK

Salam tahun baru untuk semua pembaca setia . Wah ! Pembaca setia kata kauu . Haha . Btw this is my 1st post in 2012 . Alamakk , dah 2012 lahh . Erm , pas ni umur pun dah berangka 2 . Alahaiii mariaaa . Ouhhh tidakkkk . Okay ! Masa untuk kau terima kenyataan yang kau dah semakin berumur NAMS ! Hehe .

Okay tuh bukan tajuk utama aku sekarang . Tajuk utama aku sekarang ialah tahun melawat PERAK ! Haha . Okay , nak di kira kan aku and family lah orang pertama mungkin pergi melawat PERAK . 1st Januari 2012 kot pergi . Kelass takk ? HAhah . *eyheyhhh , bukan lahh . Okay sebanarnya ni baru balik dari PERAK .

Cerita nya semalam pi Perak untuk KENDURI katanyaa . Tapi memang betul lah kenduri punn , kenduri umah kawan mak aku yang kenal dekat Mekah ritu . Alahaii , jauh nya nak pergi kenduri semata sampai lah kami ke BIDOR . Lepak punya lepak dah terus lepakk . Ha ! then sedang kami menikmati makanan yang sedapp , kawan mak aku leyh cakap macam ni kat aku ' eyh na *nama mak aku dorang panggil , muka anak kau yang no dua ni dari tadi aku punya lah tengok macam penah nampak , baru teringat muka dia macam muka artis EIRA SYAZIRA tuh ! ' Wahhh ! Macam nak tersembur je makanan aku kat dalam mulut tuh kann , hahaha . Benggang je adik aku ngan mak aku bila dengan kawan dia puji camtuhh . Ada ke rupa EIRA SYAZIRA tuh makcik oii . lain kebenor . haha .

Kebosanan menunggu mereka berbualll .

Ini lah mereka :)



Then kawan dia yang lain menjemputlah ke rumah masing masing kan . Dah ke Bidor kami menyusuri jalan dan terus lah ke TAPAH . Ehemm , yang rumah kawan dia yang ni agak bestt , sebab ada anak teruna okayy . haha *gatal kau kann . (^_^) sambil menyelam minum air lahh . huhu . Untuk menjaga hati yang lain . Mak punya ajak lah ayah ke rumah yang lagi satu kawan nii .

Perkara yang sama terjadi borak plus borak , di jemput ke rumah kawan yang lainnn . So , macam biasa naik kereta dan  menuju ke destinasi seterusnyaaa . KAMPAR ! Okay kat kampar ni best gilaa , sebab pemandangan dia betul betul kampung malii , memang lahh , kawasan kampung kann *sebenarnya aku dah lama tak merasa suasana kampung . Kami di sajikan buah pulasann , wah ! jakun niii . dah lama tak makan buah buahan tempatan . Then makcik tuh gorengkan cempedak beb ! Sodap giloooo . haha . Sedang menikmati buah buahan tuhh , mak suruh ayah call MAKCIK *kak diaaa . For whattt ? Okay mak nak ke sana ah punn , JELAPANG, IPOH . So bodek punya bodek ayah setuju untuk ke sanaaa . Hurayyyyy . 

Rumah kampung di upgrade bandar . haha

Nyumnyumm , PULASAN .

CEMPEDAK TIME :)


After solat maghrib kami pun bertolak ke IPOH pulakk . Pi makan kat pekan ipoh dulu . Then baru pi umah makcik . Kenangan beb semalam , boleh tak kami nak tidur ke rumah orang dengan hanya sehelai sepinggang . Tak bawak baju spare punn , lawak pun ada gakk . haha . Ouh yarhh , kami pi makan dekat Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung . Sodap pun sodapp . hehe . Lepas makan baru lah menuju ke rumah makcikk .

Makan makan .

Sanglai steak .

Menunggu makanan .

Kami pulang ke SUBANG pada tarikh 2 Januari 2012 . Alhamdulillah , safely arrived at home . So now , my parents tengah sibuk prepare barang untuk adik aku masuk ke asrama esokk . Huh ! dengan aku aku sekali lah kena kemas jap algii , sebelum kemas sempat lah berbelog dulu . ehehe . Thanks for reading my 1st entry in 2012 . 

Sedap kau melantak jambu kann :p

Nyumnyumm , dah lama tak makan . hee

Teruja dapat makan nyamnyam .

My snack :)

Sedap dikkk , haha

My parents :)

Peace :)

Khusyuknya menikmati Nyamnyam .

Kelasss kau Amaaalllll :)


Detination : Subang > Bidor > Tapah > Kampar > Ipoh > Jelapang > Subang .

Selamat bersekolah , berkolej and berkerja semua . Byeeee

Love , Amal .

No comments:

Post a Comment